2022. január 6., csütörtök

sehehejanu

 még sose éreztem úgy az év lezárásakor vagy épp az új kezdetekor,

hogy hálás vagyok, hogy

ezt az évet is megértem..



pedig minden alkalommal meg kéne köszönni az adott napot,,sehehejánu...

(Báruh átá Ádonáj Elohénu meleh háolám, sehehejánu, vekimánu, vehigiánu lázmán háze.

Áldott vagy te Örökkévaló Istenünk, a Világ Királya, aki életben tartott minket és megadta megérnünk ezt az időt.)

de mostanra , nem csak az éveim tetemes száma (mindjárt 79) miatt felértékelődött az ÉLET, mint olyan, mint ami a sajátunk (még)

ez a járvány... hihetetlen ahogy belekerült az életünkbe. és ennyire felboritotta, megváltoztatta , szétzilálta... ő parancsol...

mi az ami marad belőle?

egy összevisszaság, cafrangok, maradékok, pótszerek

de azért elboldogulunk vele, csak "nehogy megkapjuk"

"oltakoztunk", "maszkban járunk", vagy nem is járunk sehova.. én pl az utazásról már lemondtam (s emiatt állandó harcban állok lányommal-unokámmal, mivel azt se akarom hogy ők jöjjenek..)

majd csak elmúlik, vagy iminálódik - remélem!

persze ott nem tudjuk folytatni, ahol abbahagytuk...már több mint két év szinte elveszett..óvatosságunk oldalán is

de talán haladunk előre (?)


....

Tavaly még ÜRES SZÉKSOROK ELŐTT zajlott a bécsi ÚJÉVI KONCERT is, idén csak maszkokban

de ugyanúgy láthatjuk a képernyön (tavaly is!)

Egyébként lógok a laptopomon, a net pótszerein...

rengeteg élő zenei műsort láthatok! (úgyis elromlott a rádióm a Bartókkal együtt)

Meg tán többet is gondolkodom....

Van egy csomó szinkronitásom, rengeteget alszom, s vagyok alfában(?) a rengeteg szinkronizmussal, s most kezdem látni, tisztán hogy kellene, kellett volna! élni ...mikor lassan elfogy,,,

a lezajló évek mind pyrchuszi győzelemnek tűnnek   

most hallottam egy riportban, ha fél pohár üres vagy tele, a pesszimizmusnak és optimizmusnak megfelelő a válasz, de van egy 3. aspektus, ez a legbiztosabb: hogy VAN pohár (hogy van életünk)


Azért volt pár programom is, ha maszkosan is...

pl SZINHÁZ i is, több közvetités (még próbákról is)

Sirály, Három nővér (Csehov örök!)

Adáshiba (Szakonyi 90)

Hagymaházban, elmaradtak pótlása: Karády , Zrinyi Ilona monodrámák

Feketeszárú cseresznye


FILMEK  is főleg képernyőn (médiaklikk)

megnéztem újra: a Nagyitást, Halál Velencében...Redl ezredes, (jó film akárhányszor jöhet, mindig más fontos benne, )Fellini nyolc és fél, Júlia és a szellemek, A napfény íze,

Claire Darling utolsó húzása

Elfújta a szél

A tanitónő

A hasonmás

Paganini, az ördög hegedűse

A géniusz

Az utolsó metró

Schiele

Volt egyszer egy Németország

A legyőzhetetlen

Született Auschwitzban

S rákaptam az éjszakai sorozatokra (amiket önkényesen , csak úgy, abbahagyogatnak!_

Ja, Mattoni, Hölgyek paradicsoma, Hat nővér, Alpesi őrjárat, Míg távol voltál, Zoo, Hegyi doktor

Diagnózis, Isztambuli menyasszony

SOROZATFÜGGÉS ?!


De persze párszor MOZIBAN (ott sosincs tömeg, amire én megyek)

BOTICELLI

RAFFAELLO és a Mediciek

DALI ifjúsága

Az apa (Hopkins)

Spencer

Feleségem története



MÚZEUM is megmozdult dermedtségéből:

Maros kiállitás, régi művésztelep

                    (G.K. tárlatvezetése:  a kultúra éltet)

 LEONARDO VÁNDORKIÁLLITÁS 

  Adj egy órát Makónak- (Baron S)


KÖNYVTÁR

 Kelemen L vándorkiállitás

Megzenésitett versek

természetfotók

mygan rajzok

Perlekedő zsoltár (Antal)


 Új KÖNYVEK:

 Surányi András Kaddisa

 Kántor Péter   Elegendő ok

 Végtelen tudat


ELŐADÁSOK

Geszti Péter, Görög Ibolya, Páger dijasok...


BAJAIM? vannak de szerencsére (remélem (nem halálosak, és néha elbújnak, hogy jöjjön elő más, stb

tulajdonképpen állandóan csak fáradt vagyok (meg álmos)

időnként s visszatérően szédülök, de nagyon!

a kezem is egyre jobban reszket mikor nem kéne neki... (P, kór?)

általában lelassultam, (női Oblomov!)bár részben óvatosságból is

járás nehezemre esik ha épp fáj a térdem vagy térdhajlatom, esetleg a csipőkopásom jön elő

aránylag rendszeresen görcsöl a lábam (az nagyon rossz, ha a combom, és több helyen)

meg a fejem is ébredés után fáj (ezt már megszoktam)

a depresszió számomra kérdőjeles, szerintem melléktünet és következmény

a Coviddal nem akarok találkozni közelről!

kb kétszer-háromszor majdnem elütöttek


VESZTESÉGEK::

Marosvári Sanyi 

Ábrahám Pali

Busa Tamás

Törőcsik Mari

Pálffy Miki

Kántor Péter

----


sehehejanu...bár jövőre is elmondhatnám, egy kicsit vidámabb összegzéssel








4 megjegyzés:

Kósa Márta írta...

Unokák, gyerekek nélkül? Miért?

aliz írta...

? Vannak h. I.! iratam is róluk:""oltakoztunk", "maszkban járunk", vagy nem is járunk sehova.. én pl az utazásról már lemondtam (s emiatt állandó harcban állok lányommal-unokámmal, mivel azt se akarom hogy ők jöjjenek..)"ez tán a miértedre is válasz (?)

Egyébként ez nem az ő évösszefoglalójuk, hanem az enyém!!!!

klaribodo írta...

Gazdag, szép éved volt ennyi filmmel, könyvvel, kultúrával. Én túléltem, valamennyire, és meg se köszöntem. Jó, hogy figyelmeztettél. Elszégyelltem magam.

aliz írta...

a vallásom "érdeme" =Szerinte többször is kéne!)

(én is el-elmulasztom)