2013. május 2., csütörtök

1988 - Zánka

(Az "Ami kimaradt" témánál és 1989-nél is elfelejtettem, hogy mi voltunk még egyszer Zánkán egy hétre, majdnem az egész iskola mehetett, decemberben, ha jól emlékszem. Akkoriban már nem igazán volt úttörő-tábor jellege, tehát 1988-ban az utolsók között élvezhettem az igazi gyerekvárosi hangulatot.)

Ahogy az 1987-nél megemlítettem, nagyon fájt nekem, hogy ősszel nem mehettem el Zánkára. Végül áprilisban elmehettem, ráadásul 3 hétre. Egy évfolyamtársammal együtt mentem, tehát nem ismeretlenek között voltam. Vinni kellett persze tankönyveket is, mert bár erre az időszakra esett a tavaszi szünet, azért teljesen nem hagyhattuk ki a tanulást. A tanárok közül az orosz tanár volt a legemlékezetesebb, még most is emlékszem rá, nagyon szerettük. De legjobb ott is matekból voltam, és óriási dolog volt, hogy matek órán néha számítógéppel dolgoztunk (mi a suliban hetedikben találkoztunk először számítógéppel, akkor is csak fakultáción és nem mindenki).
Azt a három hetet nagyon élveztem. Tíz fős szobákban aludtunk, egy rajban három őrs volt (legalábbis ha jól emlékszem :-) ), mint kiderült, az egyik fiú unokabátyja a bátyám legjobb barátja volt, szóval kicsi volt már akkor is a világ. Később a középiskolában találkoztam néhány ottani társammal, voltak közös emlékeink.
Ott ünnepeltük a húsvétot is, érdekes volt. Az egyik hétvégén meglátogatott anyu és a bátyám, szerveztek buszt Nyíregyházáról a rokonoknak, anyu életében akkor járt először a Balatonnál. És akkor kötött életében először és utoljára, ugyanis unalmában (húsvétkor nagy volt otthon a csend) kötött nekem egy piros fülvédőt :-).
Emlékszem, egyszer tudtam hazatelefonálni, illetve nem haza, hiszen nekünk még további kb. 10 évig nem volt telefonunk, a postahivatalt tudtam hívni, a vezetője a szomszédunk volt. Kellett vagy másfél órát várnom a hívásra a zánkai postán :-). Hazajövet pedig be kellett csomagolni a nagy bőröndöt és feladni postán, hogy ne kelljen cipelni (szerintem odafelé is így történt, három hétre elég sok cucc kell még akkor is, ha az ember lánya ki tud mosni dolgokat).

Ebből az évből nem is nagyon emlékszem másra :-).

2 megjegyzés:

klaribodo írta...

Olyan ez, mint a Tesco gazdaságos. :) A 88-as bejegyzés egyesül az "ami kimaradt" kategóriával, és megszületik a vidám, túlkoros úttörő. Nagyon szórakoztatóan írtad meg.

Gigi írta...

köszi :)