Nálam az volt… csendes év…
Budaörsön laktunk, a lakótelepen…
A két kicsi német nyelvű óvodába járt, a nagylány meg az alig pár száz méterre lévő iskolába…
Mivel kényszerűségből szakmát váltottam (ez még az előző év története… majd ott), karbantartóként dolgoztam abban az iskolában, ahova a lányom járt…
1986-ban lett Budaörs város… így elvállaltuk a feleségemmel, hogy a városháza előtti terecskén egy mesterséges rézsűre virágból kiültetjük: Budaörs város 1986… jó kis munka volt, de sikerült…
Ebben az évben is Balatonszemesen nyaraltunk… ugyanúgy vigyázva másik három gyerekre (ahogy azt ’84-nél már leírtam)… szerencsére most már nagyobbak voltak… na meg mi is gyakorlottabbak… így jó hangulatban, gond nélkül telt az a két hét…
Ősztől vállaltam másodállást is… hogy jobban menjen a szekér… esténként műanyag fröccsöntő gépeken dolgoztam… meg is lett az eredménye, mert vettünk egy akkor 18 éves kombi Trabantot, amit Bocinak hívtunk… ugyanis az eredetileg fehér „autóról” tenyérnyi foltokban hiányzott a festék, és úgy nézett ki, mint egy magyar tarka tehén…
Ment, mint a golyó… nagyon jó motorja volt… csak az első utunkon volt vele baj…
Akkor hoztam el a szerelőtől, aki átnézte, és levizsgáztatta… csak éppen egy csavart rosszul húzott meg, így szép lassan elfolyt a fékolaj…
Vasúti kereszteződés… piros lámpa… jön a vonat… fékezek… nem áll meg, sőt beesik a pedál… reflexből padló gázt adtam, és legalább 90-el átrobogtam a síneken, úgy 5 méternyire a dübörgő mozdony előtt… aztán kézifékkel megálltam… kezem-lábam remegett… mellettem a feleségem megnyekkenni sem tudott…
Elbotorkáltam az első telefonfülkéhez, és felhívtam a szerelőt… negyedóra múlva ott volt halálra váltan, és nem győzött elnézést kérni… ott helyben megjavította a kocsit…
Később néhány alkatrész cserével (aksi, laprugó, féltengely), és kisebb javításokkal összesen 4 évig hajtottam… szó szerint… nem volt kímélve egyáltalán…
Később az eladása elég érdekesen zajlott… de ezt majd annál az évnél írom meg…
Ettől eltekintve tényleg csendes év volt… dolgoztunk… éldegéltünk…
2 megjegyzés:
"Elbotorkáltam az első telefonfülkéhez"- mennyit változott a világ, ugye?
Az autók elnevezése is kiment a divatból:)
(Nekünk Speedy Gonzales Trabink volt. "Ő" sem volt kímélve:)
Na igen... akkoriban nem volt mobiltelefon... mégis elvoltunk...
nekem minden autómnak volt beceneve (volt egy pár)...
Trabi 1: Boci...
Trabi 2: Szappantartó...
Wartburg: Spenót (Roncsderby)...
Skoda 120: Mustár (Lomha)...
Trabi 3: Száguldó Rém...
Renault5 Turbo Alpine: Villám Géza...
Polo Classic: Kék Hubertus...
utóbbit ellopták... azóta motorozom...
a motorok:
Peugeot Metropolis: Pezsi...
Peda Shark: Cápeti...
Megjegyzés küldése