2010. november 5., péntek

Az év, melyben életemben egyszer szilveszterezni kényszerültem

Ez itt én vagyok, amint a párommal (akit a saját blogomban NagyonRégiSzerelem néven szoktam emlegetni) táncolok 1979 szilveszter éjszakáján. Ez volt életem eddigi egyetlen olyan szilvesztere, amikor úgymond "szilvesztereztem". Nem szerettem soha ezt a napot, nem értettem, miért kell kötelezően mulatni, bulizni, őrjöngeni, trombitát fújva masírozni az utcán, de akkor az ő kedvéért beleegyeztem, hogy szilveszterezzünk egy baráti házaspárnál még néhány vendéggel együtt. Bár eleinte úgy tűnt, nem lesz semmi az egészből, ő valami félreértés folytán karácsony óta nem jelentkezett és azt hittem, nem jön el értem 31-dikén (ugye nem kell mondanom, hogy telefonunk - értsd: vezetékes - egyikőnknek sem volt). Magamban már le is mondtam az egészről, olyannyira, hogy emlékszem, délután nekiálltam varrni, lepakoltam mindent a nagy asztalról, szabásmintát szerkesztettem és elkezdtem kiszabni valami anyagot, amikor is csengettek és beállított, én meg ott álltam a szétbarmolt nagyszobában a szabásmintáim darabjai fölött. Aztán persze összekaptam magam és a csikorgó hidegben nyakunkba vettük a várost, előbb Óbuda, majd a célállomás Újpest, ahol egy lakótelepi kétszobás lakásban zajlott aztán a buli.
És mivel a mulatság közepette mintegy háttérszórakoztatóul a tévé is működött, ott láttuk azt a bizonyos zenés paródiát, mely Disco, disco címen futott és benne az akkori népszerű külföldi dalokat adták elő magyar szereplők, színészek, tévések. Most, hogy próbáltam visszaemlékezni, mi is volt a műsorban, csak a Demis Roussost alakító Márkus László jutott eszembe és Harsányi Gábor, amint Amanda Learként búg és vonaglik, de persze youtube a barátom és onnan már kiderülnek egyéb szereplők is, utána lehet nézni. Mindenesetre akkor, 1979-ben nagyon jól szórakoztunk ezen a paródián.
Hogy mellesleg abban az évben februárban kerültem át akkori munkahelyemen egy másik osztályra, ahol páncélszobában őrzik a legértékesebb kéziratokat, hogy ott abban a bizonyos páncélszobában saját kezemmel érinthettem, megfoghattam, lapozhattam Petőfi, Arany, Széchenyi, Semmelweis és még sokak leveleit, nem másolatokat, hanem azokat a bizonyos eredetieket, arról is sokat lehetne mesélni, de vége-hossza nem lenne, úgyhogy elkezdeni sem érdemes. Jó kis év volt ez az 1979, pedig ha belegondolok, alig történt benne valami. :-)

6 megjegyzés:

Borka írta...

Ó, Bikfic! Hát az a disco-paródia is ebben az évben volt?
Az én drága kicsi fiam még hetekkel később is megnevettetett bennünket Amanda Lear-Harsányi Gábor utánzásával. Nagyon jól mozgott (ma is jól táncol) és tökéletesen adta elő, most is látom azt a mozdulatot, ahogy húzza lefelé azt a hosszú kesztyűt az a tökmag, 8 éves gyerek! :)
A Három nővér! Potyogtak a könnyeim a nevetéstől! :)))

klaribodo írta...

Nagy élvezettel olvastam a 79-edet. Szállóigéink között a "Honnan tudtad" adott helyzetben mindig rádöbbent, de hülyék vagyunk, aztán nevetünk.
Hanem az a páncélszoba a levéltárban engem is érdekelne.

bluemoon írta...

Foglalj helyet. Kezdd el a mesét szépen.
Mi hallgatunk...

Ági írta...

Nem vagyok én Thomas Mann! :) de jól van, lehet, hogy mesélek kicsit még az év tudományosabb részéről is.:)

Akimoto, mi H. barátnőmmel azóta időnként Másának szólítjuk egymást és ez úgy alakult ki, hogy annak idején a műsor hatására egyikünk így szólt: "Mása, ne fütyölj!" - aztán úgy maradtunk, pedig azóta hmm... mennyi is? harmincegy év telt el. :)))

klaribodo írta...

Bikfic, egyszer összegyűjtöm a szállóigévé lett "légzéskönnyítő" kiszólásokat egy másik blogomban. Ez a Mása, ez jó...
Egy barátnémmal a "Nahát édes Mariskám" mondatkezdés utal egy régi Sütz Ila jelenetre. Mi is volt, nem tudom.
Írjál tudományos felfedezéseidről is, nagyon érdekes lenne.

KapitányG írta...

Arra is emlékeztek, mi adta az aktualitását ennek a paródiának? Akkor decemberben mutatta be a Madách Színház A három nővért, Ádám Ottó rendezésében. Bencze Ilona, Almási Éva, Piros Ildikó, Sztankay, Huszti, Tímár Béla, Mensáros. Márkus László, mint Kuligin. Schütz Ila.
Nem tett jót a darabnak, hogy Márkus szerepet vállalt a Körmendi János által írt jelenetben...