2013. december 28., szombat

A feladat komoly, én nem biztos, hogy az vagyok

1. Egy mondatban: Az én 2013. évem „sutty” elment.
2. Több mondatban:
–  Bankszámlánk szépen gyarapodott kettőnk nyugdíjával, s rutinosan fogyott az összeg a csekkek periodikus befizetései során. Az üzletközpontban rendelt hitelkártyánk tök fölösleges és szamárság is, csak eddig nem szántam rá magamat, hogy megszüntessem. A bank marketingje jól időzített. Év végén kaptam tőlük egy levelet, melynek felmutatására hűségem jeléül kiérdemeltem egy ajándékbögrét, melynek reklámfelirata normál hőmérsékleten fekete, forrón három színre vált. Mondom a banki alkalmazott hölgynek: Én 67 vagyok. Elképzeli, hogy érdekel: változtatja-e a színét a bögrém, vagy sem. Fluoreszkál-e, vagy sem? Összemosolyogtunk. (Egyebekben működik a dolog. Zöldre sárgára és kékre vált felforrósítva.)
Az év során megírtam, hogy miféle határidők tornyosulnak és várnak intézkedésre. Nem állítom, hogy minden gond nélkül, de végtére is minden határidőt sikerült teljesíteni, bár naptáram nincs, fejem meg nem káptalan, egyelőre mégis képtelen kihagyni, hiszen kénytelen vagyok észben tartani a nekem fontos dátumokat.
– Nem tudom, hogy készült-e a világon olyan függvényábrázolás, amely koordinátarendszerben szemlélteti az életkor (x tengely)  és a napi gyógyszerek, gyógyteák számának gyarapodása (y tengely) közötti összefüggést. Az én efféle képem nem lineáris. Mintha a meredeksége egyre intenzívebben növekedne az évek haladtával. Felfelé mutat, mint egy fa ága.
– Még megjegyzem, hogy az élet körforgás jellegét valahogyan élénkebben érzékeltem idén. Sok kedves idős ismerősöm hanyatlott a sírba, és sok bájos gyermek keletkezett a családban, a rokonságban. (Közös karácsonyunkra 43-an eljöttek, 24-en igazoltan távol maradtak.)
3. Igaza van Aliznak, akinek a facebook elkészítette az általuk lényegese mozzanatokról szóló anyagot. Nem állítom, hogy a leglényegesebbeket rögzítették, de elkészült az én éves összefoglalóm is. (A gép jobban tudja, mint én, hogy mit csináltam? Hát nehogy már a befőtt tegye el a nagymamát, sőt: Nehogy már visszanyaljon a fagylalt. Mégis tetszik az összeállításuk, mert humor van benne és szép képválogatás saját fotóimból.)
4. Van egy blogom: emmausz.blog.hu, amelyre – Istennek hála – mindennap írtam egy bejegyzést. Csivó zse bóle? – kérdezem Puskin hősnőjével, Tatjánával.
Csakugyan: Kell ennél több?        
Tőlem nem telik.
 

17 megjegyzés:

Rozsa T. (alias flora) írta...

Elismerésre méltó teljesítmény a naponta beírt cikk a blogodon! Főleg ilyen színvonalasan!

mick írta...

Köszönöm jóságodat, ám mint a hosszú életre, erre is áll: Nem érdem, de teljesítmény!
Boldog Újévet kívánok!

Névtelen írta...

A freeblog elhunytával valahogy megcsappant a közlési vágyam is. Még a gyászév tart, de a legyenitt.blogspot.hu néha belőlem is kivált egy-egy bejegyzést.
A Te szorgalmad dícséretes, ez az összefoglalód meg oly összeszedetten mértékletes, hogy még nem merek itt nekifogni az évértékelésnek. Amiről csak remélem, nem lesz amolyan közepes év. (Kicsit rosszabb, mint az előző, ám kicsit jobb, mint a következő.)
stali

mick írta...

Mindnyájunknak!
A 2013-as évet emberi méltóságunk tette értékessé, s 2014-et is az fogja értékessé tenni. Nem az idő értékes, hanem az emberek, akik az idő egyirányú utcájában lubickolnak, tevékenykednek (tevékenykedünk). S ezt a méltóságot senki nem veheti el tőlünk!

klaribodo írta...

Megint vacakol a blog.hu. Nem enged kommentelni.
Most egy kis belső csend következik. Meg kell érteni az elmúlt évet. :)

mick írta...

Már a blog.hu is? Nagyon virtuális a mi virtuális valóságunk.

aliz írta...

elhatároztam, hogy elkezdek nyomtatgatni... a papir biztosabb! (legfeljebb sárgul, de csak nem tűnhet el, csak úgy...) csak kifogyott a patronom, meg kevés a valós helyem...:(

mick írta...

Igazad van. Ha egy könyv néhány példánya tönkremegy, a megmaradtakból utána lehet sokszorosítani. A virtuális világban ez nincs így. Ha nincs jó technikával lementve, hamar nyoma veszhet az írásoknak. És ugyan van-e olyan megbízható technika, amelyet jó szívvel tudna valaki ajánlani? Azt hiszem, nincs.

aliz írta...

azt mondták a szakosok, hogy DVD-re mentenek, mert az még....50 évig is eltarthat. Nem akartam hinni a fülemnek... méghogy "még"....

aliz írta...

nekem máris vannak több mint ötven éves kézirataim (de jó,, hogy akkor még nem volt számitógép!:)

mick írta...

Nincs semmire garancia. A floppy-ra írt szövegek egy része azért nem emelhető be a gépbe, mert elavult a rendszer és nem ismeri fel az új program, másrészt azért, mert mágneslemez lévén a mágnesezés elillan egy idő után. A CD-ket nem érheti utol ez a sors? S kitudja, hogy lesz-e eszköz, amely be tudja olvasni ezeket. Gondolhatok a fonográfra. Hiába volna hengerem felvétellel. Nincs eszközöm, amin lejátsszam.

aliz írta...

már problémáim a VHS kazetták, magnószalagok, mikrobarázdás lemezek... mind elavult és nehezen lejátszható. de tán lehetne digitalizálni... kellene is. Azért elegondolkodtató, hogy mindez az életünkben milyen (akkor) modern újdonságnak számitott...

mick írta...

Cégek foglalkoznak ilyesmivel. Egyedül magnókazettáról MP3-ra átjátszó masinával találkoztam. 10 000 Ft alatt volt az ára.

aliz írta...

én ezeket az új eszközöket nem nagyon ismerem pl mp3 - ez is baj

mick írta...

Az MP3, azt hiszem nem mágneses digitális jel, ami USB csatlakozóval betölthető a számítógépbe. Onnan meg előhívható. Ha jól tudom, ezzel zenéket szoktak bevinni a gépbe.

aliz írta...

igen zenelejátszó, ezt tudom... (momenetán épp arra van legkevésbé szükségem)

aliz írta...

mármint az ilyen rögzitésre, nem a zenére gondoltam, mert (a zene) AZ KELL"! :)