2012. április 24., kedd

Kérdezz! Feleljek?:)

 1. Mikor nevetett utoljára úgy igazán, teljes szívből?
Szerencsémre sokat nevetek, szinte mindig szívből, igazán. A kacagástól a sírva röhögésig, szituációtól és társaságtól függően. Azt mondják, a nevetés hízlal. Na stimmt.:((( Hááát...akkor  mégsem annyira szerencsémre?!:)
/Viszont egyre gyakrabban nevetünk kínunkban. Ez meg elég sajnálatos./
2. Mikor sírt utoljára?
Nagyon sírós vagyok. (Most ezt nem a meghatódásra értem. Bár az is "jól" megy :) 
De  talán már kisírtam magam a múltban. És ahogy fogy az élet és gyarapodik az éveim száma, egyre ritkábban erednek el a könnyeim bánat miatt. Bölcsülök vagy mi. No és a családom főszerepet játszik abban, hogy boldog legyek, ne pedig szomorú. Hogy utoljára mikor sírtam? Egyszer tavaly januárban zokogva, egy nagyon rossz hír miatt, keserűségemben és tehetetlenségemben. Ez a keserves sírás. Ami kínozza az embert. A jobb fajta sírás, amit emlékek váltanak ki, fájó, mégis elviselhetőbb. (Pl.Paul Robesonnal a Joe Hill, könnyek garantálva.)
Jé, sokkal hosszabban írtam a sírásról, mint a nevetésről...
3. Min tud igazán felháborodni?
Ha megaláznak valakit. Ha igaztalanul bánnak emberekkel, akik erre nem szolgáltak rá.
(A hétköznapi pofátlanság is felháborító, de ezen csak nevetni tudok. Na nem szívből!)
4. Minek tud leginkább örülni?
Ha a gyerekeinkkel jó dolgok történnek. Ha mosolyognak. Ha meghallom a hangjukat. Ha meglátom őket, amikor hazaérnek. Ha várok rájuk.
Egyetlen szóval: a Gyerekeimnek
5. Mi az, ami a legjobban elkeseríti?
Konkrétan a tehetetlenség. Általában pedig -de csak néha!- úgy en bloc a világ, s benne az ember. Hogy mivé kezd válni minden.
6. Mi a kedvenc színe?
A  sötétkék és piros, úgy huszonéves koromig. Újabban (az utóbbi 10 évben) a zöld és lila. De tulajdonképpen a rózsaszínen, pinken kívül minden színt szeretek.
7. Mi a kedvenc étele?
Mindegy, csak a kelkáposztafőzeléket utálom.Na jó: Tojásos nokedli, spenót, káposztás cvekedli. Paprikás csirke, csülkös bableves, halászlé. Nem folytatom, mert éhes leszek. (Ma meg már nevettem eleget:)
8. Mi a kedvenc itala?
Nincs ilyenem. Mikor, hol, mihez. Szomjúsághoz az otthoni csapvíz. Reggelihez a kávé és a narancslé. A balatoni nyárhoz egy pikoló sör. Vacsora utáni beszélgetéshez testes vörösbor. Koccintáshoz pezsgő.
9. Ki a kedvenc zeneszerzője/zenésze/együttese?
Beethoven. Beatles.
10. Ki a kedvenc költője/írója?
József Attila. Íróm nincs kedvenc, de legkedvesebb könyveim azok vannak. Külön polcon.
11. Ki a kedvenc festője?
Csontváry
12. Melyik a kedvenc filmje?
Egyetlen egy  film???? Akkor: Amélie csodálatos élete
13. Mi az a hiba, amiért a leginkább elnéző tud lenni?
Amit a szeretteim követnek el.
14. Mi az a hiba, amit nem tud megbocsátani?
Nehéz megbántani, nem is tudok igazán haragudni senkire. Ha mégis "sikerül" valakinek, akkor csak nagyon sokára bocsátok meg. De megbocsátok.
15. Kivel nem szeretne találkozni a szaunában?
Nincs ilyen. Nem járok gyakran szaunába, de ha mégis, nem érdekel, ki van ott. Kivételes hely, ahol, bármilyen hihetetlen, de csöndben vagyok.  
16.  Kivel békülne ki a legszívesebben?
Ha jól tudom, nem vagyok senkivel összeveszve.
17. Kik azok a történelmi szereplők, akiket csodál?
Minden tiszteletem a történelem, a tudomány, a kultúra nagyjai iránt, azon nagyszerű emberek iránt, akik az energiájukat, eszüket, hatalmukat, tehetségüket mások szolgálatába állították, az emberekért éltek, dolgoztak, küzdöttek. Azért, hogy a világ, s a benne élő emberi sorsa jobbá, élhetőbbé váljon.
Csodálni viszont csak az egyszerű, hétköznapi kisembereket tudom. Akik képesek megőrizni emberségüket, jókedvüket, segítőkészségüket, jóságukat, méltóságukat és becsületüket a sors oly sokszor kíméletlen és elviselhetetlen csapásai között és ezek ellenére is. Van rá példa bőven.
18. Kik azok a történelmi szereplők, akiket a leginkább megvet?
Mindazokat, akik felsőbbrendűnek képzelve magukat, emberek élete felett döntöttek/döntenek, kegyetlenül és szívtelenül. (Bevallom, közben igyekszem megérteni/felmenteni őket. Nem nagyon sikerül....)
19. Kit vagy kiket tart hősnek a mindennapi életben?
Tomoceuszkakatiti vagy Gyugyu? Nekem a Gyurica úrhoz hasonlóak a hősök. Élnek ilyen emberek, és nem csak a regényekben.
20. Melyek Ön szerint egy férfi legfontosabb tulajdonságai?
Nem szeretem az általánosítást, kerülöm, ha csak lehet.
Valós személyekhez köthetőket írok hát:  Eszes, művelt, önálló. Egyszeri és egyediségében vonzó. Szeretnivaló. Mert olyan, amilyen.:)
21. Melyek Ön szerint egy nő legfontosabb tulajdonságai?
Ezt inkább a férfiak mesélhetnék el ;) Szerintem a kedvesség, a gondoskodó szeretet, a testi-lelki szépség keveréke. Attól függ persze, mikor, mely időszakban - egy ráncos anyóka, egy picinyke lányka, egy nagyszájú kamaszlány is lehet igazi nő, csak másképp.
22.. Mit tart Ön a legfontosabb erényének?
Hű vagyok és őszinte. Remélem természetes is.
23. Mit tart Ön a legnagyobb hiányosságának?
Hogy nem használtam ki és nem fordítottam a javamra az adottságaimat. De már nem bánom.
24. Mi az, amitől a legjobban fél?
Az egérke és a teve. Komolyan? A kiszolgálatatottságtól.
25.  Hol élne a legszívesebben?

A gyerekeim közelében.
Szeretem az otthonomat. Szűkebb és tágabb hazámat egyaránt. De a Földközi tengert azért elviselném a kert végében.:)
26. Hogyan képzeli el a földi boldogságot?
Nem kell képzelnem. Benne élek. Hogy néha nem annak tűnik, sebaj. Legalább van kontraszt.
27. Történt-e az Ön életében igazi csoda?
Hogy szeretek és szeretve vagyok. Hogy csodás szüleim voltak, hogy ilyen férjem és gyerekeim vannak. Mekkora csoda és szerencse kell ehhez?! Nekem megadatott.
28. Miben vagy kiben hisz Ön?
A szerelemben, a szeretetben, a lélek szabadságában. Még ha közhely, akkor is.
29. Milyen feliratot látna szívesen a sírkövén?
Semmilyent. Remélem betartják az "utasításaimat, és nem lesz se sírkövem, se fejfám, se sírhelyem.

30.Ha visszamehetne a múltba egy tetszőleges korra vagy napra, melyiket választaná?
A saját életemből nagyon nehéz választani egyetlen egyet. Talán 1983 nyara, az jó lenne. Addigra mindkét gyerekem megszületett és még élt mind a négy nagyszülőjük.
31. Ha előremehetne a jövőbe egy napra, évre, évszázadra, melyiket választaná?

Nem lehetne inkább kétszer a múltba?
32. Mit kívánna magának egy jó tündértől?

Hogy még sokáig örülhessünk együtt a Gyerekek boldogságának. (Ha a Tündér ennél többre is képes, akkor a Szüleim is lehessenek ennek tanúi.)
33. Kinek a sorsára cserélné el az életét?
Nem rossz ez a saját. Már úgy megszoktam.

6 megjegyzés:

mick írta...

Nincs két órája, hogy megírtam válaszaimat. Téged olvasva meglepett, hogy nem emlékeztem rá, mit is válaszoltam a 26. kérdésre.
Utóbb röstellem, hogy Csontváry kiesett az agyamból. Pedig nagyon szeretem a zsenijét.

Rozsa T. (alias flora) írta...

Jó is ez a játék! Nem ismerve is kb. ilyen válaszokat sejtettem tőled!

mick írta...

Ki a Gyurica úr?

Névtelen írta...

@mick: Gyurica úr Sánta Ferenc Az ötödik pecsét c. regények szereplője. Számomra a hozzá hasonlóak az igazi hősök. (Mivel fiktív személy, ezért írtam, hogy élnek ilyen emberek a valós életben is.)
rhumel

mick írta...

Leesett. Kösz.

Borka írta...

Sok válaszom egyezne az itteniekkel... - van ilyen. :)