2012. április 24., kedd

Kérdésekre válaszolok

Az a munkám, most már másfél éve, hogy kérdéslistákat töltök ki. Minden nap. De azokat a kérdéseket már fejből tudom, és a legtöbbjére sablon válaszaim vannak. Ezeket a kérdéseket nehezebb megválaszolni, de örülök, hogy megtettem, mert néhány dolgot átgondoltam, amit eddig nem. Köszönöm a lehetőséget :-).


1. Mikor nevetett utoljára úgy igazán, teljes szívből?
Mostanában többször is, amikor a kollégákkal beszélgetünk, nagyon jó poénok hangzanak el. Jó érzés olyan helyen dolgozni, ahol a jókedv nem tilos.


2. Mikor sírt utoljára?
Elég gyakran sírok, bár mostanában mintha nem törne el olyan könnyen a mécses. A legutóbbi igazi komoly sírásom azt hiszem március 1-jén volt, nagyjából este fél 12 körül, amikor anyu telefonált, hogy nagymamám meghalt.

3. Min tud igazán felháborodni?
Az igazságtalanság szokott a legjobban felbosszantani, illetve a felesleges és logikátlan bürokrácia.

4. Minek tud leginkább örülni?
Ha a gyerekeim édesek, aranyosak, és szót fogadnak :-), ha a barátaimmal jókat beszélgethetek.

5. Mi az, ami a legjobban elkeseríti?
Ha valamit szeretnék elérni, de tehetetlen vagyok az ügyben, nem rajtam múlik a siker.

6. Mi a kedvenc színe?
Régebben a kék volt (a királykék), aztán mellé jött még a napsárga. Mostanában nincs egy kimondottan kedvenc, de főleg a meleg színeket szeretem.

7. Mi a kedvenc étele?
Na ilyet nem tudnék mondani. Van sok minden, amit szeretek. Azon gondolkodom, melyek azok az ételek, amiket biztosan választok étteremben, ha rajta vannak az étlapon. Ilyen pl. a tatár beafsteak, a hagymaleves vagy a sajtkrémleves.

8. Mi a kedvenc itala?
Tej, kávé. Bor (száraz vörös vagy rosé, édes fehér). Martini (rosso vagy bianco). Bailey’s.

9. Ki a kedvenc zeneszerzője/zenésze/együttese?
Már vagy egy éve a favorit a Magna Cum Laude. Rajtuk kívül szeretem a Quimbyt, a Republicot, a Kalákát. És mindenki mást is, aki jó zenét játszik. Elég széles spektrumú az ízlésem, szeretem a magyar népzenét, de a klasszikusok között is vannak kedvencek.

10. Ki a kedvenc írója/költője?
Radnóti Miklós a kedvenc költő elég régen. Kedvenc íróm nincs, gyerekkoromban Jókait szerettem a legjobban, azóta nagyon sok mindenkitől olvastam több regényt is.

11. Ki a kedvenc festője?
Nincs kedvencem.

12. Melyik a kedvenc filmje?
Nem nagyon tudnék kedvenc filmet mondani, mivel nem igazán szoktam filmeket nézni, de erről írtam már korábban a filmes témánál. Amelyek az utóbbi években hatással voltak rám: Üvegtigris (az 1. és 3. rész), Csocsó, Macskajaj, A király beszéde.

13. Mi az a hiba, amiért a leginkább elnéző tud lenni?
Az, amit a hiba elkövetője elismer és nem tagad, és igyekszik legközelebb nem elkövetni.

14. Mi az a hiba, amit nem tud megbocsátani?
A rosszindulat, gonoszság, amikor valaki direkt bántani akar.

15. Kivel nem szeretne találkozni a szaunában?
Mivel nagyon ritkán fordulok elő szaunában, erre a kérdésre nem igazán tudnék válaszolni. Mondjuk úgy, „nem releváns” :-).

16.  Kivel békülne ki a legszívesebben?
Néha álmodom a nagybátyámmal, lehet, hogy azért, mert a halála előtt nem voltunk jóban. Lehet, hogy csak egy félreértés miatt. Jó lenne ezt tisztázni.

17. Kik azok a történelmi szereplők, akiket csodál?
Passzolom a kérdést.

18. Kik azok a történelmi szereplők, akiket a leginkább megvet?
A diktátorokat, akik saját kényük-kedvükre irtották ki egész népeket.

19. Kit vagy kiket tart hősnek a mindennapi életben?
Azokat, akik erőn felül segítenek másokon önzetlenül. Én csak annyiban tudok nekik segíteni, hogy anyagi támogatást nyújtok a lehetőségeimhez mérten, és közben csodálom, hogy mi mindenre van erejük.

20. Melyek Ön szerint egy férfi legfontosabb tulajdonságai?
Legyen jó humora. Lehessen rá támaszkodni. Legyen határozott. Ne legyen féltékeny.

21. Melyek Ön szerint egy nő legfontosabb tulajdonságai?
Legyen kedves és gyengéd a megfelelő helyzetben, de határozott és erős egy másikban, ha épp arra van szükség. Ne legyen féltékeny.

22.. Mit tart Ön a legfontosabb erényének?
Kitartó vagyok.

23. Mit tart Ön a legnagyobb hiányosságának?
Türelmetlen vagyok (bár az utóbbi években sokat fejlődtem), és nagyon robbanékony, ami nem mindig jó.

24. Mi az, amitől a legjobban fél?
Nem mondom meg, mert félek tőle, hogy bevonzom.

25.  Hol élne a legszívesebben?
Jó itt nekem. De azért lehet, hogy néhány hónapot vállalnék Londonban.

26. Hogyan képzeli el a földi boldogságot?
Hasonlóan ahhoz, amiben most élek – boldog család, jó munka, viszonylagos jólét. Csak a külső tényezőket kizárnám – a politikát, a bizonytalanságot, az állandó egymásra acsarkodást és gyűlölködést.

27. Történt-e az Ön életében igazi csoda?
A két fiam születése – az első azért, mert jobban nem is időzíthette volna érkezését (a kirúgástól mentette meg az anyját) – a másik pedig azért, mert „elintézte” nekem, hogy császármetszés után normálisan szüljek, és koraszülöttsége ellenére tökéletesen egészséges.

28. Miben vagy kiben hisz Ön?
Leginkább magamban.

29. Milyen feliratot látna szívesen a sírkövén?
Nem szeretnék sírkövet. Hamvasszanak el és szórják szét a hamvaimat. Az emlékezéshez nem kell sírkő, az a szívekben van.

30.Ha visszamehetne a múltba egy tetszőleges korra vagy napra, melyiket választaná?
Nem szeretnék visszamenni. Ha csak azért nem, hogy egy-egy hibámat korrigáljam. De azt gondolom, hogy minden történésnek oka van, tehát még erre sincs szükség, ha hibáztam, minden bizonnyal hibáznom kellett.

31. Ha előremehetne a jövőbe egy napra, évre, évszázadra, melyiket választaná?
Nem szeretném tudni a jövőt, ezért nem szeretnék a jövőbe utazni.

32. Mit kívánna magának egy jó tündértől?
Azt, hogy legyünk egészségesek, és azt, hogy ha el kell menni, csendben aludjunk el – értve ezt az egész családomra.

33. Kinek a sorsára cserélné el az életét?
Nem cserélnék, jó nekem a sajátom.

1 megjegyzés:

stali írta...

Pompásan igazolod, amilyennek megismertelek.
Igazán jó ez a játék, bár én még kicsit érlelem, holott a válaszaim készen vannak - nagyjából.