2011. szeptember 6., kedd

Mi is történt 1981-ben?


Erről az évről nem találok hirtelen pontos feljegyzéseket. Az biztos, hogy még Berlinben laktunk, ez volt az utolsó előtti évünk ott az "aranykalitkában". Fiunk, François akkor "taposta" az óvoda első évét, kezdett megbarátkozni vele, de továbbra sem volt hajlandó ott enni. Ezért eleinte csak délelőttönként adtam be, amúgy is hiányzott a 3. évéhez három hónap. Ráadásul elrepültem 10 napra Párizsba vizsgázni orosz nyelvből a Keleti Nyelvek Intézetébe (Institut National des Langues et Civilisations Orientales) és François-ra addig sógornőm ügyelt, aki ebből az alkalomból Franciaországból Berlinbe repült. Ebből is látszik, hogy meglehetősen bonyolult szervezést kívánt orosz diplomáim elismerése, az ötből csak két évet ismertek el, a többiből újra vizsgázni kellett, többnyire "hasraütéssel", mert nem tudtam az előadásokon, gyakorlati foglalkozásokon részt venni, jegyzetelni... Szerencsére Szegedről jó útravalóval bocsájtottak el, 10 év múlva is megéltem a maradékból...
Nem tévedtek, a fénykép engem ábrázol. A szokásos farsangi bulira öltöztem be az indiai szomszédnőm kölcsönözte száriba, még fekete parókát is szereztem, valamint napbarnítottra kentem kilátszó részeimet.
Gilbert amatőr színjátszással foglalkozott: felnőtt és diákszinten is rendezett és némikor játszott is. Magam a plakáttervezéssel és az előadások fotóival segítettem be. A mellékelt képen Molière: Nők iskolája c. darabjának főszerepében látható, kicsit megőszítve, de saját hajjal: 30 év körül volt akkoriban...
Hetenként kétszer eljárogattam a Volkhochschule der Künste esti foglalkozásaira felnőttek számára. Főleg aktokat rajzoltunk, ami nekem nagyon fontos témává lett: szinte minden héten más modellünk volt, öregek, fiatalok, nők, férfiak egyaránt, az emberi nem széles palettája nyílt meg előttem azzal a bizonyossá vált tudattal, hogy ennél izgalmasabb paysage (tájkép) se nature morte (csendélet) nem létezik!...



2 megjegyzés:

klaribodo írta...

Micsoda mozgalmas éved volt megint! És milyen jól beváltál indiai nőnek is. :)

Rozsa T. (alias flora) írta...

Mozgalmas volt, az igaz! Akkor még mennyi energiám volt hozzá!