2010. november 5., péntek

79'... telis tele eseménnyel...

Sűrű programmal indult ez az év…

már decemberben levizsgáztam kreszből és a többiből, ami a jogosítványhoz kellett… januárra maradt a gyakorlati oktatás és a vizsga… mivel sürgetett az idő (erről picit később)… megbeszéltem az oktatóval, hogy öt nap alatt letudom a kötelező óraszámot, és le is vizsgázom… a tanulóautó egy Skoda sport kupé volt, ami „főállásban” taxiként üzemelt…

egy óra tanpálya után azt mondta az oktató, hogy irány a forgalom…

és mentünk… hóban, sárban, jeges úton…

hétfőn kezdtem és pénteken délelőtt vizsga… utolsó nap… miért ne… gond volt az autóval, csak úgy indult, ha nagyobb gázt adtunk neki (az oktató ki is akadt, hogy rossz az autó)… különben úgy kellett betolni, mert leállt… szerencsémre az oktató ezt elmondta a vizsgabiztosnak is…

simán átmentem… aztán rohantam… készülődni…

ugyanis másnap volt az esküvőm (a második) a nyóckerben a tanácsháza házasságkötő termében…

ehhez azért hozzátartozik, hogy már másfél éve együtt éltünk Dobogókőn, a BM üdülőben… a párom volt a bárban a pultos-felszolgáló… én pedig az üdülő konyhafőnökeként ténykedtem…

és hétfőn elutaztunk nászútra… Galyatetőre a másik BM üdülőbe… hegyről hegyre…

aztán volt öröm és bánat is ebben az évben… szerencsére öröm az több…


két hónap után már postázták is a jogsit… tavaly cserélődött le plasztikra… igaz autónk még évekig nem volt… de a lehetőség nyitva állt, hogy vezethessek…

a bíróság hosszas huzavona után (ne felejtsük el, hogy 79’-et írunk, amikor még keményen anyapártiak voltak) végre meghozta az ítéletet, miszerint nálam helyezi el gondozásban az akkor öt éves lányomat az előző házasságomból… az már csak részletkérdés, hogy a lányzó már több mint egy éve velünk élt már akkor…

kibékültem apámmal, akivel majdnem négy évig nem voltam beszélő viszonyban…

a párom terhes lett… de… rubeólát kapott… így… bár már túl volt a határidőn… úgy döntöttünk hosszas vívódás után, hogy elvetetjük… nem vállaljuk a rizikót, hogy egy nyomorék gyerekünk szülessen… kényszerszülésnek hívták… nehéz volt túltenni magunkat rajta…

átadtuk a Börzsönyi úttörő-vasutat… a felső végállomás színpadán az egymást váltó fellépők között én voltam az „összekötő” az egy szál gitárral előadott dalocskáimmal… aztán kiderült, hogy a köztes állomások nincsenek készen… lehet, máig nem készültek el…

voltunk kempingezni két hétig a Balatonnál...

szerveztem névadó ünnepséget… az üdülő dolgozói javarészt fiatal párok voltak, sok gyerek született… és mikulás ünnepséget bábjátékkal (a vendégek gyerekeinek is)… én voltam a Mikulás, 54 kilósan… ilyen karcsú Mikulás még a földön nem volt…a párom piros fürdőköpenyét alakítottuk át mikulásruhává… vatta szakállal a fejemen… a lányom valahogy mégis felismert… állítólag a csizmámról…

az üdülőben dolgozó fiatalokból szerveztem egy irodalmi színpadot… kétféle műsor volt, az egyik héten komoly, a másikon humoros műsorral (két hétig voltak beutalva a vendégek… két műsort nézhettek meg)… egy évig minden hétfőn műsort adtunk a színházteremben… elég nagy sikerrel (2-300 néző)… ezért a műsorért, illetve a kulturális munkámért később még KISZ KB dicsérő oklevelet is kaptam… hogy ki „jelentett fel”, a mai napig nem jöttem rá :))))…

3 megjegyzés:

s@só írta...

'79 késő őszén - tél elején kezdtem el a KRESZ - műszaki tanfolyamot én is, majd valamikor télen vizsgáztunk, és '80 tavaszán kezdtem vezetni és ugyanúgy mint Te! Egy óra tanpálya, majd ki a hatos útra a Mohácsi úti régi kereszteződésbe :))) Híjnye de fostam, hogy összetöröm a Skodát :) Az igaz, hogy én nem tudtam ilyen gyorsan levezetni a 20 órát, meg igazából rá is értem.... (augusztusban lettem 17 éves) Június 4 -én vizsgáztam és két hónapot vártam a jogsira.... Milyen világ volt? :)
A Te '79 -ed pazar egy év volt, ahogy olvasom, sűrű - mozgalmas frankó!

klaribodo írta...

Mozgalmas év a "mozgalomban". Mindig tiszteltem a tevékeny embereket. :)

pacemaker írta...

A feljelentést nem véletlenül írtam... ha sorra kerül a 75-ös év, akkor kiderül, hogy miért :))) ...