2017. október 20., péntek

Bíróságon



A tárgyalóterembe hívnak. A terem ódon falain fáklyák világítanak, mindennek sötét, sárgás fénye van. A bíró lila köpenyt visel, ő az intézmény igazgatója, ahova járok. A tanúk padján a munka(csoport)társaim ülnek, szigorúan néznek a bírónőre, kezükben jegyzettömböt szorongatnak. Mellettem is ülnek páran, de ügyvédem nincs.
- A fegyelmi bizottság tagjai ennek a munkavállalónak - továbbiakban Vádlottnak -  a mulasztása miatt gyűltek össze. Bizonyíték van rá, hogy Vádlott 2017. április 2-án az alábbi feladatok elvégzésére kapott felszólítást: egy szórólap, egy logó, egy névjegykártya és egy webarculat tervezése, amelynek elkészítésére egy hét határidőt kapott. Vádlott a kért munkákat pedig nem készítette el időre.
- De hát ezer más munkával is megbíztak! - suttogom a mellettem ülőnek, de az rám sem hederít.
- Igaz-e, Vádlott, hogy nem készültek el a munkák időre? - kérdezi az ügyész felvont szemöldökkel.
- Igaz, de ez nagyon nem igazságos! Az előttem levő vádlottat többrendbeli gyilkossággal és garázdasággal hívtak be.
- Csendet! Vádlott csak arra válaszolhat, amit kérdeznek tőle. - üti a kalapácsot a bíró. - Kérem, folytassa, ügyész úr.
- Vádlott tudott a munkákról, amiket elmulasztott elvégezni?
- Igen, és meg is csináltam volna, ha nem kellett volna párhuzamosan másik öt munkát azon a héten befejezni.
- Ismételten felszólítom Vádlottat, hogy a kérdésre válaszoljon.
- Igen, tudtam. - mondom összeszorított fogakkal.
- Kijelenthetjük, tehát, hogy Vádlott előre megfontolt mulasztást követett el? - kérdezi teátrálisan az ügyész.
- Nekem ebből elég volt, felmondok! - állok fel mérgesen, és kiviharzok a teremből. Átmegyek az iroda épületébe. Szeretnék feljutni az emeletre, de a lépcsők használhatatlanul leomlottak, a lift meg nem működik. Úgy döntök, felmászok a falon, de akkor is feljutok. Kinézek egy falrészt, de az elejéhez kéne egy létra. Elkezdek összebarkácsolni egyet. A munkatársaim megjelennek mellettem.
- Felmentettek. Az ítélet szerint nem vagy bűnös.
- Még jó, hogy nem! - mondom felháborodva, de azért nagy kő esik le a szívemről. Beszállok a liftbe a munkatársaimmal, és felmegyek az emeletre.
Aztán felébredek.

3 megjegyzés:

klaribodo írta...

Ezt az unokám álmodta. Remélem, nem baj, hogy ide hoztam a kis kakukktojást. :)

Rozsa T. (alias flora) írta...

Hajaj, a lift!... Annak idején az én álmom is "liftes" volt, melyet Szőke tanár úr próbált megfejteni. Nálam afféle "pater-noster" szerepelt, amelyik nem állt meg az emeleteknél, hanem menet közben kellett kiugrani belőle... stb, stb...

klaribodo írta...

Rózsa, a liftnek nálam is jelentős szerepe van. Mindig megbénulok tőle. Ámde a Panni le se ...ja, ácsol magának helyette egy létrát. Nagyra tartom a természetét. :)
*
Szőke tanár úr kissé kiváncsi volt.