2014. október 22., szerda

tantárgyakon innen és TÚL

szerettem iskolába járni (többnyire), és többnyire minden tantárgyat szerettem, legalább is kinosan ügyeltem rá, hogy mindegyikből jelesem legyen...tiszta ötös, kitünő... mintha ezen múlott volna minden. Hát ha minden nem is, de -úgy véltem - az egyetemi felvételi sikere igen....Meg tulajdonképpen, érdekelt is minden (ma is) A fura viszont az, hogy azokkal a tantárgyakkal foglalkoztam igy többet, amihez nem volt akkora affinitásom, hogy abból is meglegyen a jeles. És ami úgyis ment, azzal szite semmit, elég volt órán figyelni..

első általánosban még 7 egységnyi osztályzat volt.Számtanból 6-osom volt. Meg hittanból is. Egyszer voltam még nem tiszta ötös, hatodikban, rajzból, ennek külön története van. Az igazságtalanságnak ami ért...  de ebbe most nem megyek bele... mindenesetre miközben  megkaptam a nemjelesem rajzból, a városi rajzsszakkör kiállitásán, melyet egy szegedi festőművész vezetett, szeeerepeltek a rajzaim.... (s egyszer összefutva régi mesteremmel Szegeden, már egyetemistaként, összecsapva kezét sopánkodott hogy miért is nem maradtam a "pályán"...) De hát annyi minden érdekelt... ha nem is mindig tantárgyi keretekkel, korlátokkal...

végül is az irodalmat választottam... de csak azért mert legközelebb állt a művészetekhez, mert hogy az érdekelt igazán., belülről (a zene, a festészet, a szinház )...s nem a szürke tantárgyak. Amiket csak meg kellett "tanulni", Reprodukálva.

MINDIG AZ ALKOTÁS ÉRDEKELT. Az eredetiség.

3 megjegyzés:

klaribodo írta...

Ó, ez a rövid életű 7-es osztályzat, nem gondoltam, hogy valaki még emlékszik rá. Nagy szégyen lehetett 6-ost kapni. Viccesnek hangzik, de nem az. Vannak be nem gyógyuló sérüléseink az iskolaévekből és máskorról is.

aliz írta...

a 7-es kitűnőt jelentett...
úgyhogy a 6-os se volt rossz jegy.

lányomat már másképp neveltem, lebeszéltem(volna) az ötösökről. Nemigen sikerült... :)

(a rajz 4-es más eset volt, becsületbeli s egyben igazságtalan)

aliz írta...

egyébként annyira sajnálom, hogy épp ezt a kicsinyes irányt vette a bejegyzésem, annyi mindent irhattam volna (még, is, de valamit mindenképp akartam, és igy (rosszul) sikeredett... :( (mert hogy épp arról irtam, ami nem fontos...)