2014. január 17., péntek

változni és megmaradni

szakadár leszek és/mert lusta...

de a cim, különösen a Mick-es változat annyira a kezembe ad egy ötven évvel ezelőtti irásom (versem?), "Metamorphozis", hogy nem tudom kihagyni... (megjegyzésként még annyit, hogy 20 évesen irtam, megannyi terv fogytán, és változás előtt... vagy inkább szerepek előtt, ( gyermek, diák, szerelmes, hegedűs, énekkari, zenekari tag, tanár, rendező, feleség, anya, újságiró, nagyanya...  nyugdijas , na nem, ez nem szerep...legyen még blogger is) hiszen - merem remélni - hogy legvégül maradtam az, aki voltam, hogy vagyok, aki voltam... vagy mást ne mondjak - ne tartsatok nagyképünek, de szeretném hinni , hogy vagyok aki vagyok, és az is leszek...

 egyelőre nem találom azt a verset:( (és most "lusta" vagyok még megkeresni is)

---
nem keresem azt a régi, ifjú verset,  jut eszembe, kéznél van egy friss mai, végül is ez is a változásról szól... (sőt)... a mostaniról és egy végső jelzéséről (ehhez képest a többi csak részletkérdés.. volt... avagy csak forma,  iroda-lom:)) (bár, épp ez se zene...), csak egy pillanatkép és egyben summázat :

ÖSSZEMENTÜNK

a város, ahol felnőttem
összement
velem együtt

Hol vannak a nénik
akik: hogy megnőtt ez a kislány
mondták anyukámnak
és hol van ő

Ők is összementek
aztán végleg el

Én még eltotyogok itt
egy darabig




(S hogy ki fog rám
emlékezni?

Arra a kislányra
aki nagyra nőtt
már most sincs ki...
az újra kicsi
öregasszonyra se
sokan

de tán arra, ami
közte voltam...

kiknek valamit adtam)

---


persze még mindig lehet, adni mindig is.. ha más formában is...  az a baj , hogy mindig mindent idő előtt lezárok... a régi versben is, de azt is úgy fejeztem be valahogy, hogy " ... hogy élhessek a mának, s ami a legfőbb, nem magamnak: másnak."

5 megjegyzés:

klaribodo írta...

"Megmaradt Szobotkának" ? - Több ez annál, Aliz. Vince születése óta annyi örömteli változás látható. Kívülről, persze.

aliz írta...

nem szobotkai értelemben gondoltam...

nagyon kedves vagy. ez az összeszűkült város és a mozgáskorlátzottságom annyira lehangol, nem kéne... igazad van! Vince persze mindig felvidit, még a telefonba is... :), ez igaz.

klaribodo írta...

Aliz, nagyon különbözőképpen gondolkodunk. Kihúzod a teljes élet legjobb mozzanatait? Szerintem semmi nem veszti érvényét attól, hogy az idő túllépett rajta. Persze, te tudod. Minden mosolyodnak örülök.

aliz írta...

:)kösz, hát most "nagyot" mosolyogtam :):) (pedig Vince nincs is a közelemben, telefon se...)

ezt utólag irtam, amit lehúztam, mert úgy éreztem , nem tartozik annyira a megadott tárgyhoz. De mégis a legfontosabb. Adni. Mindig:) (azon nem jár el az idő) És nem lehet eleget....

klaribodo írta...

Igaz! És mekkora öröm, ha elfogadják, amit adni tudsz/tudunk. :)