Fűtés: elég nagy konyhánk volt otthon, a pince fölött. Ergó
meglehetősen hideg volt ott mindig, ha épp nem sütött-főzött anyu. Volt egy
régi típusú kályha, amit időközönként begyújtottunk, pl. ha anyunak épp
varrnivalója akadt, ugyanis a varrógép is a konyhában volt. Ezen a kályhán
aztán lehetett krumplilángost sütni, amit kristálycukorral megszórva ettünk.
Benne héjában sülhetett a krumpli, amit én személy szerint olvasztott vajjal
vagy olajjal, savanyú káposztával és teával szeretek. Mostanában is anyuéknál
szoktam enni, csak most már a tűzhely sütő részében készül.
2012: néhány új kedves ismerős, megerősödő barátságok – hogy
jó dolgokat is említsek a tavalyi évből, mert a listán inkább a rosszak voltak
túlsúlyban.
1992-1993: kimaradt az 1991-es történet folytatása a
magyar-töri tanárunkról. Aki ellen másodikban keményen fellázadtunk, az
osztályfőnökünk pedig mellénk állt. Összehívott egy szülői értekezletet is ez
ügyben. Ahol a tanárnő természetesen előadta magát, a legjobb formájában, ahogy
a hallottat is fel tudná támasztani. A szülők megdöbbenve hallgatták, és nem
értették, mi bajunk nekünk vele? Hogy bebizonyítsuk, milyen az órákon,
felvettünk pár órát diktafonra. De végül ezt nem tudtuk lejátszani
„hivatalosan”, hiszen nem járult hozzá, de néhány szülőhöz azért eljutott. És
az osztályfőnökünk továbbra is teljes mellszélességgel támogatott minket. Ennek
köszönhetően 1993-ban már másik magyar és történelem tanárunk volt. A magyar
tanárunk a könyvtáros volt, aki meglehetősen egyszerű stílusban adott elő,
magázott minket (nő létére), és nehezen barátkoztunk össze, de legalább korrekt
volt, azt kérte számon, amit tanított. A történelem tanárunk egy fiatal (talán
még pályakezdő) férfi volt, aki nagyon lelkesen vetette bele magát a munkába,
mi meg értékeltük a lelkesedését, és tanultunk ezerrel. Ez amúgy nem volt jellemző
az osztályunkra, úgyhogy okoztunk is meglepetést vele 1994-ben (ha nem felejtem
el, ld. majd ott).
Kérdőív: a kérdések egy részére ebben a pillanatban másképp
válaszolnék.
Játékok: kis kiegészítés – most már a nagyfiammal játszunk
kőrömit, egyre jobban játszik, már gondolkodik és változtat a sorokon, ahogy
jönnek a lapok. Ma a kisebbik fiam is játszani akart, de ő még a számokat sem
ismeri rendesen, így aztán csak ahogy tetszenek neki a lapok, rakja egymás
mellé. Amikor megengedte, hogy kicsit segítsek neki, nyert :). Most meg van róla
győződve, hogy tud már játszani.
1989: két nyári táborról elfelejtettem mesélni. Az egyik a
balatonmáriafürdői, ahol akkor voltam másodszor, két másodunokatestvérem
társaságában mentem. Volt ott egy fiú, aki nagyon tetszett nekem (még mindig
emlékszem a nevére), és azt hiszem, én is neki. De 13 évesen az ember lánya még
nagyon gyáva (legalábbis akkor még nem volt szokás 13 évesen kezdeményezni,
mostanában azt hiszem a 13 évesek már nagyon sok mindenen túl vannak), úgyhogy
az igazi ismerkedés elmaradt. Nagyjából a nyaralás utolsó napján lett volna rá
lehetőség, ha van egy kis bátorságom/bátorságunk. Nem volt, úgyhogy soha többet
nem találkoztunk, nem hallottunk egymásról.
A második a gergelyiugornyai úttörő-tábor volt, ami akkor
már csak nevében volt úttörő, egyáltalán nem tűnt annak. Megismerkedtem ott egy
ikerpárral (fiú-lány), akikkel később egy középiskolába jártunk, és azért
voltak emlékezetesek, mert két bátyjuk is ikerpár volt.
4 megjegyzés:
Egy technikai megjegyzés, vagy inkább kérdés: vajon lehetne linkeket társítani az egyes kimaradtakhoz? Csak, hogy könnyebben megtaláljuk, hová kell illeszteni a történetdarabkákat. :))
Persze, csak amikor írtam, kicsit lusta voltam, de nekem is eszembe jutott. Este megcsinálom :).
Tényleg kár lett volna kihagyni, különösen 89-ből:))
Szuper!
Megjegyzés küldése