2013. február 20., szerda

1995 - egyetemista lét

Az 1995-ös évet úgy kezdtem, hogy már túl voltam a sikeres analízis vizsgán (hármast kaptam!), amit kötelezőn a karácsony után, szilveszter előtt kellett letenni (ki volt az az idióta, aki kitalálta, hogy minden kötelező vizsga a két ünnep között legyen? Mindig a karácsonyfa alatt készültem a vizsgákra.), így a legnehezebb részét már letudtam a vizsgaidőszaknak. Voltak azért még nehézségek, számomra elég rossz eredménnyel zártam az első félévet, 4,2 lettem. Aztán amikor ezt a véleményemet elmondtam a volt középiskolámban, a tanáraim meg voltak rökönyödve, hogy mégis mit szeretnék én az egyetemen? Később bebizonyítottam, hogy ennél sokkal többet, már a második félévem is több tizeddel jobb lett (4,5), és azért nem lett még ennél is jobb, mert lineáris algebrából csak kettesre sikerült vizsgázni.
Volt egy emlékezetes számítástechnika előadásom azon a tavaszon. Előző év nyarán megismertem egy tanársegédet a felvételi előkészítő táborban, akit természetesen tegeztem, ahogy a többiek is. Viszont az évfolyam nagy része nem ismerte, számukra tanár úr volt. Az első előadáson valami megjegyzésem volt, és szokásomtól eltérően az nagy előadó felső részén ültem, ahonnan leszóltam az előadónak, hogy "Laci, szerintem az ott....", mire mindenki felhördülve rám nézett, majd csodálkozásuk még nagyobb volt, amikor Laci nem hordott le, amiért tegezni mertem. Később aztán rájöttek az évfolyamtársaim, hogy ők is tegezhetik.

Ez az év még arról is nevezetes, hogy akkor ismerkedtem meg a HIX-szel (Hollósi Information Exchange), és akkor kezdtem chatelni az Arena-n, akkor ismertem meg M. barátomat, akivel (mint később kiderült) egy napon születtünk, csak huszonpár év eltéréssel.
A tanévben a Studium Generale keretein belül első szerelmem (ld. 1993) mellett beletanultam a felvételi előkészítésbe, majd nyáron a Pénzügyi és Számviteli Főiskola felvételi előkészítő táborában közgazdaságtant tanítottam, már egyedül. Aztán ősztől már én mentoráltam egy első évest.

Szeptember végén vagy október elején részt vettem egy HIX-találkozón Szegeden, ahol megismerkedtem egy fiúval, akivel aztán szerelembe estünk és 2,5 évig együtt is jártunk.

Nincsenek megjegyzések: