2012. április 25., szerda

Mémjáték, néhol átemelve

1. Mikor nevetett utoljára úgy igazán, teljes szívből?   
Velem ez gyakorta előfordul, bár ma még nem tettem. 

2. Mikor sírt utoljára? 

Nem jellemző.

3. Min tud igazán felháborodni? 

– Éppen a  napokban nagyon fel voltam háborodva, de már elfelejtettem, mi volt az. (Hasonlóan járok én is, átemelés történt.)

4. Minek tud leginkább örülni? 

– Bárminek, teljesen változatos indítékok elegendőek. 

5. Mi az, ami a legjobban elkeseríti? 

– Ha kiderül, hogy hiába volt minden. (Bár utólag kiderül, nem is volt hiába - mert mindennek megvan a maga elégséges oka.)

6. Mi a kedvenc színe? 

– Gyakorlatilag mindegyikben találok szépséget - ahogy öregszem, a rózsaszínű is bevonult a hordható és hordandó körbe.

7. Mi a kedvenc étele? 

– Bármi, aminek jó az íze számomra, és nem vagyok válogatós.

8. Mi a kedvenc itala? 

– Sör! (Csapolva, barna. Cseh, belga, magyar.)

9. Ki a kedvenc zeneszerzője/zenésze/együttese? – Bartók Béla és Richard Straussz.  (Meg még sokan mások is. Pl. Dvorak. Beatles.) Szeretek egy könnyű műfajt is:  a dzsessz minden válfaját.  (Többségében átemelés!)
10. Ki a kedvenc írója/költője? – József Attila, Szabó Magda, és sokan mások.

11. Ki a kedvenc festője? — Talán az impresszionisták, de bárkit megcsodálok!

12. Melyik a kedvenc filmje? --  passz

13. Mi az a hiba, amiért a leginkább elnéző tud lenni? 

– Hiba-e az, amit annak tart a világ? (Csak engem  bosszantó hibákról tudnék beszámolni.) (Egyetértő  átemelés.)

14. Mi az a hiba, amit nem tud megbocsátani? 

– Minden meg van bocsátva. (A bűntények nem!)  (Átemelés ugyan, de a zárójeles megjegyzésre visszakérdezek: mit tekintünk bűnténynek?)

15. Kivel nem szeretne találkozni a szaunában? 

– Valahogy közömbös vagyok a kérdés iránt. A szauna az szauna, és nemsokára ki is élvezem áldásos hatásait.

16.  Kivel békülne ki a legszívesebben? 

– Nem haragszom senkire. Ha valaki rám haragudna, azzal szívesen szóbaállnék, hogy tisztázzuk közös dolgainkat.  (Átemelés.)

17. Kik azok a történelmi szereplők, akiket csodál? 

–  II. János Pál pápa. (Átemelés.)

18. Kik azok a történelmi szereplők, akiket a leginkább megvet? 

– Vagy nem elég a papír hozzá, vagy nem kell foglalkozni velük. (Átemelés, egyetértés okán.)

19. Kit vagy kiket tart hősnek a mindennapi életben? 

– A küzdeni tudókat.

20. Melyek Ön szerint egy férfi legfontosabb tulajdonságai? 

– Legyen okos és nagyvonalú.  (Átemelés, kiegészítve: és még egy csomó előnyös tulajdonsága képes lenni. Hozzám.)

21. Melyek Ön szerint egy nő legfontosabb tulajdonságai? – A tapintatosság és az intelligencia. (Lehet, hogy igaza van, de még ezen kívül is egy csomó elvárás lehet.)

22.. Mit tart Ön a legfontosabb erényének? 

– Nincsenek erényeim. Tulajdonságaim vannak, ezek közül választhat, aki ismer. (Jaj, de jó kis megfogalmazás! Átemelve!)

23. Mit tart Ön a legnagyobb hiányosságának? 

– A meggondolatlan azonnali vélemény-nyilvánításaimat.

24. Mi az, amitől a legjobban fél? 

– Fogalmam sincs. Fatalista vagyok.

25.  Hol élne a legszívesebben? 

– Jó itt. ( Ha a család is velem jönne, a mediterrán vidéken nem lenne rossz.) (Egyetértő átemelés.)

26. Hogyan képzeli el a földi boldogságot? 

– Úgy gondolom, boldog vagyok itt és most.  Esetleg nincs képzelőerőm. (Egyetértő átemelés.)

27. Történt-e az Ön életében igazi csoda? 

– Sok apró csoda, gyakran. (Egyetértő átemelés.)

28. Miben vagy kiben hisz Ön? 

– Ami eddig mindig „bejött”, az a szeretet. Az is, amit kaptam, és ha képes voltam adni, az is. (Egyetértő átemelés.)

29. Milyen feliratot látna szívesen a sírkövén?

Láthatnám? Mert akkor jó.

30.Ha visszamehetne a múltba egy tetszőleges korra vagy napra, melyiket választaná? 

– Nem szeretnék. Bár én nem félek a múlttól sem, de ami elmúlt, az elmúlt. Akár jó, akár rossz emléket hagyott. 

31. Ha előremehetne a jövőbe egy napra, évre, évszázadra, melyiket választaná? 

– A 22. század vége felé tennék egy látogatást, csupa kíváncsiságból. (Hm. Talán veled tartok, merő kíváncsiságból.)

32. Mit kívánna magának egy jó tündértől? 

– Hogy haljak meg, mielőtt nyomor vagy szenvedés törne a szeretteimre. (Egyetértő átemelés.)

33. Kinek a sorsára cserélné el az életét? 
– Jó nekem a sajátom. (Egyetértő átemelés.)

4 megjegyzés:

klaribodo írta...

Szívesen átadom a "szellemi termékemet", ahogy fogalmaztál, de az olvasókra is tekintettel kéne lenni.

(Bűntényeket azért ismerünk akár a múlt századból is. A shoa nem lesz megbocsátva: például.)

stali írta...

Szegény olvasók, akik engem is olvasnak, összes hibámmal együtt kerülök a szemük elé.
Remélem, lesz, aki megbocsátja ezt, elsőnek a termékgazda, s majd ti, többiek, hogy itt untatlak benneteket!

klaribodo írta...

Na, így jó lesz formailag? Csak, hogy ne legyen összetéveszthető.

stali írta...

Köszönöm szépen!
31-hez: akimoto, lehet, hogy veled tartok. Hiszen az átemelések alapja és eredője is Te vagy.
A társszerzőktől is bocsánatot kérek, hogy nem jelöltem meg már a címben!