2011. április 16., szombat

'77...

...nyarának elején aztán vége lett egy (később jöttem csak rá mennyire is gyűlöltem) időszaknak.Hát befejeztem az általános iskolát. 
Április elsején volt a felvételink a középsuliban, abban az Újmecsekaljaiban amiről korábban sokat írtam.
És '77 - az volt az év, amikor anyám nem engedett el. Nem engedett el Budapestre kollégistának. Nem engedett el az Apáczaiba, ahová egyébként felvettek volna (mert sínen volt a dolog). / (És persze ezt akkor csak megéltem, de igazán pár éve tudtam csak meg - frankón).
Tehát '77 -ben elballagtam abból az általános iskolai 8.A. osztályból, amit annyira azért nem szerettem - mármint az osztályt, a sulit és a tanárokat igen - kivéve a K.Laci bácsit aki kulcscsomóval dobálódzott néha - dühében. Mert egy semmilyen osztály voltunk. (Jellemző, hogy azóta sem, egyetlen egyszer sem osztálytalálkoztunk - és senkinek nincs is ilyen jellegű igénye.) A nyolc év alatt voltam egy évig B. -s. És a nyolc év alatt 6 osztályfőnököm volt, 5 matektanárom, és  4 magyartanárom is. Szóval nagyon nem bántam, hogy vége lett - akkor 1977 -ben az általános iskolai tanulmányoknak.
Azon nyáron voltam Bélatelepen a Bányászüdülőben SZOT nyaralni. Úgy emlékszem, hogy nem volt valami frenetikusan jó buli - valamiért.
Szeptemberben pedig elkezdődött az életem egy új, és igencsak jövőt meghatározó, és igencsak jó szakasza. Egy olyan jó, sőt még annál is jobb négy év, amiről a mai napig azt vallom, hogy nagy hiba lett volna kihagyni. Nagy hiba lett volna, ha nem ott - akkor - azzal a csapattal - azokkal az emberekkel élem meg :)

Végül is, egy jó év volt 1977 - nekem..... ( a páratlan évek azóta is jól sikerülnek, nagy általánosságban elmondva)

2 megjegyzés:

írta...

Miért voltál egy évig B-s?
Különben nekem is volt egy tanárnőm, aki a kulcscsomóját dobálta. Gondolom ez akkoriban bevett pedagógiai módszer volt. Mpst így utólag azt sem értem, honnan volt annyi kulcsa. :)

s@só írta...

miért is? Mert a második után a tanítónénink leadott minket (elment máshová ) és a jobb tanulókat átrakták a B. -be ( az Irma néni végigvitte őket, mármint a béseket alsóban), így engem is. Talán, hogy ne essünk vissza, abban a helyettesítős egy évben, mert nem találtak megfelelő tanítót az évre.
Aztán negyedikre lett egy Valinéni, így sajnos visszaraktak minket az A. -ba......
A kulcsos tanár egyébként az úttörőcsapat vezetője volt és kémiát tanított. És amilyen kicsi és dühös (néha céklafejű) ember volt annyira nagy kulcscsomója volt, de vajon miért????? Na mindegy. Szerintem itt útáltam meg a kémiát (vagyis nem szerettem meg).