2010. december 2., csütörtök

Énis! Énis! :)

1. Milyen irodalom tételt húztál az érettségin?
A XX. századi magyar drámát. (Te jó ég, már ez is a múlt század!) Sarkadi Elveszett paradicsoma volt a tételben. Ismertem, azt hittem, értem is, amennyire ezt 18 éves fejjel érteni lehetett, jól ment, de kicsit bántam, hogy még annyi más szép tétel is lehetett volna.

2. Ennek hány éve is?
35, pont, mint rhumelnek

3. Emlékszel az első tanítód/tanítónénid nevére?
Hogyne. Jáki Lászlóné Ica néni. Nem él már, sajnos. Csak elsőben tanított, nagyon szerettem, ő is engem.
Két éve, az alsós (!) osztálytalálkozón tudtam meg egyik, vele kapcsolatban volt osztálytársunktól ennek az okát: amikor elsősök voltunk, az ő férje is még éppúgy börtönben ült 56-os elítéltként, mint az én édesapám.

4. Emlékszel a középiskolás osztályfőnököd nevére?
Természetesen. P. Galicz Béla Töhötöm (a P. pátert jelent, Töhötöm pedig a rendi neve volt). Béla bácsinak is, Töhötöm atyának is szólítottuk, mikor hogy. Egyéniség volt, hiteles, tiszta ember. Kémia-biológiát tanított, mi voltunk az utolsó osztálya, azután nyugdíjba ment.

5. Milyen tanulmányi versenyen vettél részt?
Általánosban prózamondó versenyen és talán oroszból, középiskolában oroszból OKTV-n a megyei fordulóig jutottam és indultam az Arany Dániel matematikai versenyen (van ki e nevet nem ismeri?).

6. Milyen szakkörbe jártál?
Általánosban oroszra, kedves, idős, anyanyelvi tanárnőnk volt, Elza néni, nagy orosz lélek, szerettük őt és a kedvéért a nyelvet is. Gimnáziumban németre és önképzőkörbe.

7. Hányas számú és milyen nevű úttörőcsapatban voltál pajtás?
Kisdobosként a négyszázvalahányas Dobó Katalinban, úttörőként pedig – kényszerű iskolaváltás után, az első csak négyévfolyamos volt – az 501-es Kiss Jánosban (a számot az interneten találtam meg, nem az emlékeimből szedtem elő :)

8. Mi volt a tisztséged az őrsödben?
Felsőben örsvezető voltam, amíg méltatlannak nem ítéltek az úttörőnyakkendő viselésére (de ez egy későbbi év története lesz)

9. Mi volt a legmaradandóbb emléked egy osztálykirándulásról?
Középiskolából Nagycenken, a Széchenyi-mauzóleumban az őrnek, Pista bácsinak a magyarázata (nem is magyarázat volt az, hitvallás). És, persze, sok különböző rendű és rangú balhé :)

10. Milyen fakultációra vagy tagozatra jártál?
Nem volt akkor olyan nálunk.

11. Előfordult, hogy kirúgtak valamelyik suliból?
Na, de kérem!

12. Ki volt az általános iskolás nagy ő?
Á. Balázs a nyolc déből. Gitározott is! Nemrég egyszer rákerestem az iwiwen , hááát...

+1. Aztán intő, bukás volt-e?
Intő az előfordult, nagy volt a szájam és akkor is járt, amikor nem kellett volna. Egyszer volt egy igazságtalan is, az nagyon bántott, arra emlékszem. De hogy mi lehetett? Így hegednek be a régi sebek… :)
Bukás nem volt, néha egy egyes becsúszott, az egyetemen meg két uv-t gyűjtöttem be.

5 megjegyzés:

Samu írta...

De volt tagozat abban az időben a gimnáziumokban. (Én is tagozatos osztályba jártam - német tagozatra -, igaz, másik iskolában.) Jó, az lehet, hogy Nálatok nem voltak tagozatos osztályok a gimiben, a helyzetből adódóan. De úgy általában létezett a tagozat, mint olyan.

Ági írta...

Az eredeti kérdés úgy szólt, hogy fakultációra járt-e - szándékosan egészítettem ki a tagozattal, mert a mi időnkben még csak tagozat volt (ami azért nem ugyanaz, mint a mostani fakultáció, de a fiatalabbak már csak ezt az utóbbit ismerik).

klaribodo írta...

Vackor, az egyetemen én is két uv-t szedtem össze, de szerintem nem tekinthető "bukásnak." A vizsgaidőszak végén újra, és jól vizsgáztunk, gondolom, te is. :)

Samu írta...

Ági, OK, nekem világos, a tagozatra értettem. Általánosságban létezett, de lehet, hogy Vackoréknál valóban nem volt. Így értettem.

Ági írta...

Samu, értettem én, nem azért írtam.