2019. május 2., csütörtök

Az elsőtől az utolsóig



2008-ban kezdtem blogot írni és az idén fejeztem be. Kedves jó férjemnek köszönhetem, hogy közel tíz év egész termését megőrizte, évente föltette egy fizetős helyre, nehogy elvesszen vagy letörlődjön az ingyenes szolgáltatók oldalairól. Nagy figyelemmel és néha keserves munkával szedte össze az internetről a bejegyzéseimet a kommentekkel együtt. Van olyan hely, ahonnan a szolgáltató előzetes figyelmeztetés nélkül törölte a szövegeket, innen sajnos hiányoznak a hozzászólások. Más szolgáltatók nem hajlandóak hozzájárulni a másoláshoz, ezért kellett a neten böngészni és másképpen helyezni biztonságba a blogokat. Végül is, a saját műveim, akkor is, ha nem tartoznak a műremek kategóriába.


Az első próbálkozás a blogírásban arról szól, kikkel jártam egy osztályba 1946-ban hatéves koromban. Az egykori elsősök közül néhánnyal máig tartom a kapcsolatot. (Nagy ívű barátkozás, ha meggondolom, hiszen mindannyian nyolcvan évesek leszünk vagy vagyunk 2019-ben.)
Első munkahely, első bál, első utazás külföldre, első autó, első szerelem, első tanítványaim kezdő koromban - vajon mi lett velük. A blogírás révén legalább a mostani tíz év apró történetei nem mennek feledésbe.

Aki kíváncsi, mikor miről beszélgettünk, saját magával is találkozhat a bloggyűjteményemben. Kattintani tessék!

10 megjegyzés:

mick írta...

Nagy teljesítmény szépen rendezett bloggyűjteményed!
Érdemes volna papíralapra is rátenni. Az ördög nem alszik.
Ráadásul lesz, aki inkább kézbe véve olvasná.
Ma az látszik, hogy a papíralapú munkákat felteszik a kibertérbe, de fordítva is: a posztokat kinyomtatják.
Nehogy odavesszenek a gondolatok, leírások.
Gratulálok!

Kelemen Éva írta...

Micket nem ismételném, egyetértek minden sorával.

Kincsesbányába csöppentem a Te "Első"-d jóvoltából. Bele-beleolvasgattam azon nyomban és folytatom is majd folyamatosan az olvasgatást.
Hollandiával kezdtem, aztán szegény Dezsővel folytattam. És mára zárásként a Kétéltű ember történetét hagytam.
Én a filmet Kácsfürdő parányi mozijában láttam a 60-as évek elején, amikor a gyermek SZOT-üdülőben nyaralva a második héten erre a mozifilmre vittek el bennünket. Kislány éveim egyik legvarázslatosabb filmje volt. Nem csodálom, ha nem tudtad letenni a könyvet.

Köszönöm, hogy betekinthetek a gyűjteményedbe.

klaribodo írta...

Mick, a gyerekek csak azt olvassák, ami a "felhőben" van letéve. Kell hozzá jelszó és kész. De így sincs türelmük a régi dolgokhoz, úgyhogy megvan, amíg élünk.
Jelzem, Nagyikám naplóit megtaláltuk, nekem szezáció volt visszanézni az ő egyszerű napi élményeire.
Köszönöm, ezért is fontolgatom a javaslatodat.

klaribodo írta...

Éva, el se tudod képzelni, milyen öröm számomra, ha talál valaki valamit az irományaimban. A kétéltű ember nemzedéki élmény lehetett, még az azóta meghalt húgom is ujjongott akkor, hogy újra rátalált a blog révén. Hol van az a Kács, érdekes lehet máig a fürdő. Megkeresem a neten.

Kelemen Éva írta...

Eger körül volt valahol, én is a neten próbáltam rátalálni.Érdekes lenne felnőttként ellátogatni oda újra, bár az egy főépületen kívül, amiben az étkezéseket bonyolították, a többi épület azóta már biztosan nincs meg.
Képeslapot találtam az üdülő központi belső teréről. A sok apró épület, amelyben 10-15 gyermek ágyát helyezték el, mind-mind jellegtelen és egyszerűen megépített épület volt. A főépület volt különleges. A falu központjától távolabb esett az üdülő.

Kelemen Éva írta...

A Bükki Nemzetipark alsó részén jelzi a térkép, Egertől északkeleti irányban. Ha beütöd a google-ba a Kácsfürdőt, azonnal láthatod a részletes ismertetőket fényképeket a településről.

klaribodo írta...

Köszönöm. Sajnos, tőlünk nagyon messze van, már nem tudunk se autózni, se tömegközlekedni. Legközelebb van Párkány, ahol a fürdés rettentő drága...

klaribodo írta...

Éva! Egy szomorú blogbejegyzés a kácsi valóságról: http://www.boon.hu/jegyzet-kacsi-busongo/2325710

Rozsa T. (alias flora) írta...

Megértem azt is, ha abbahagyod a blogolást, de a hiányérzetünket a visszapillantások nem fogják pótolni!

klaribodo írta...

Rózsa, van itt annyi érdekes írás. Csak győzzük olvasni!