2015. január 4., vasárnap

túléltem ezt is

Hiába, bármennyire is nehezemre esik..., ahhoz hogy ténylegesen elkezdjem az új évet (ami már magától is elkezdődött azért...), valahogy le kellene zárni a régit.... (s nem csak az itt kapott "évértekelő" "feladat" miatt... Értékelés nem is lesz, épphogy mert úgy érzem, nem büszkélkedhetek, s az értékeléshez "értékek" kellenének, én viszont - a magam életében - inkább hanyatlást tapasztalok. Sajnos. Annyi mindent NEM csináltam, amit pedig szerettem volna. De azért nézzük a pozitivumokat. És hátha az idén (fogadalom) nélkül , tudom pótolni... a hiányosságokat (?)

Rajtam kivülálló "értékes" élményeim azért voltak, pl:

Rufus koncert Müpában
"Virtuozok" Koncert a Mátyás templomban
Koncz Zsuzsa koncert szegedi zsinagógában
Kovács Kati, Omega Makón  http://alizfotok.blogspot.hu/2015/01/omega-2resz.html

Vörös tehén Vigszinházban
Popfesztivál 40 ugyanott
Lilom Thaliában
Jégdoktrinák - Szeged, Metanoia

Uffizi önportrék Nemzeti Galériában
Artphotok Millenárison
Régi fotók Mai Manó Házban
Tolouz Lautrec Szépművészeti Múzeumban
Rembrandték Szépművészeti Múzeumban

Hatvani kiállitás Makón
"Eltiporva" Szechenyi könyvtárban
Boltlatókövek a Fészekben
Schmidt Andrea fotókiállitás   Makón
Csinszka PIMben

voltam Strasshoffban (gyerekkori deportálásom első szinhelyén
néhány u.n   konferencián Makón,
Szegeden, .Budapesten     ("bevésett nevek"
http://mond2.nolblog.hu/archives/2014/05/15/holokausztkonferencian/
-------

és azért valamit mégis csak csináltam magam is(?)
a 70 éves évforduló alkalmából pl

amivel kapcsolatban a mottom ez lett:

"a holokausztot túlélte két évesen
most már csak az évfordulóját kéne"

a Kecskemét Ármin Egyesületünk keretén belül sikerült emlékjelet állitani
(a nagyapa által is alapitott templom hűlt helyén)
http://alizfotok.blogspot.hu/2014/09/cenetenarium4-emlekjel-este.html
http://alizfotok.blogspot.hu/2014/09/emlekjel-es-kornyeke-tukrozodesek.html
http://alizfotok.blogspot.hu/2014/09/tukrozodesek2.html



és a múzeumi kiállitás (Volt egyszer egy makói zsidóság - megrendezésében, anyaga összeállitásában is tevékenykedtem

a Marosvidék folyóiratunkba -felkérésre - irtam

a Central Sznházban Igó Éva olvasta fel  a  "deportálási történetem"

a gimáziumi emléktábla avatásakor pedig egy gimnazista kislány egy rövidebb irásomat

elvégeztem sikeresen egy haladó szövegszerkesztési tanfolyamot (bár eredménye ugyebár nem látszik az irásaimon. ezen a mostanin se:(

.......

---- nem akarok idegen tollakkal ékeskedni, de hát lányom, unokám szerencsére nem is "idegenek"
unokám jár, pontosabban szalad, beszél, elmúlt 2 éves, és ügyes kis bölcsődés
lányom újra dodlgozik nagy lelkesedéssel, és novemberben megjelent 2. (felnőtt) verskötete...
"A dolgok, amikről nem beszélünk", ez is nagyon jó visszhanggal , sokakat megérint és felkavar (persze, hogy engem is, mert "egy kicsit benne vagyok én" (is)




8 megjegyzés:

aliz írta...

kivül nem látszik de a felsorolásnak szinte minden tagja link...(más blogjaimból) (persze nem "kötelező" elolvasni:)

Rozsa T. (alias flora) írta...

"Annyi mindent NEM csináltam, amit pedig szerettem volna" - irod. Megértem, az ember önmaga mindig kevesli a teljesitményét, mert csak ö tudhatja, mihez viszonyitva...
Szerintem gazdag éved volt!

klaribodo írta...

Azt tapasztalom, hogy a hanyatlásnak vannak fokozatai. Jó helyen állsz, ha még akarsz valamit csinálni.

mick írta...

Hogy mi sok, mi kevés, az állapotfüggő is. Adódott már olyan az életemben, amikor „semmit” kellett tennem. Máskor meg a sokat is kevésnek vélem. BÚÉK!

aliz írta...

Rózsa - kedves vagy, vigaszszámba is menően... régi magamhoz (elképzelthez meg pláne) képest...vagyok elégedetlen De ha belegondolom, minden évben maradt bepótolatlan restancia, és felgyülemlett. Ezért is nehéz.Tulajdonképpen mindig is elégedetlen voltam magammal. Hogy ne lennék most az...

aliz írta...

kalaribodo:igen, vannak. (tapasztalom:(
de lehet, hogy ez se túl jó hely, ahol most vagyok, mert ismered, ugye: "Sokat akar aszarka, DE...."! (nahát az itt a probléma)

aliz írta...

mick: legalább a "semmit" JÓL csiálnám! annak is lenne értelme.... (legalább kipihent és nyugodt lennék akkor), és utána lehetne tényleg kezdeni valamit....:)

aliz írta...

a nolblog linkek csak január 31-ig olvashatók.