2014. december 14., vasárnap

Ebben az évben...

/Azon az éjjel / Az ágyúk össze-vissza vertek, / Azon az éjjel / Lángfényben úsztak mind a kertek. / Azon az éjjel / Dörgött a harc egész világon / Azon az éjjel / Reád gondoltam, szép virágom, / Azon az éjjel / Lángolt Homonna és Verseg, / Azon az éjjel / Olvastam és írtam egy Kosztolányi-verset. / – fogalmazza Karinthy F. Így írtok ti c. munkájában Gyónit karikírozva. Ez ütött meg, amikor olvastam, hogy idei beszámolót kér Ági. Az én változatom címe: Ebben az évben.
Miért is?
Azért, hogy tényszerű maradhassak.
Ebben az évben megírtam háromszázhatvanhét posztot, ami több a napok számánál. Ha tehát valamiről nem írtam, az vagy nem volt politikus, vagy személyi jogok tartották vissza billentyűzetemről a kezemet, vagy mindenki más írt a jelenségről, így hát számomra nem volt érdekes a témával foglalkozni. S most egy nagy sóhaj. Akkor mi maradt ki posztjaimból? Nem tudom. Számomra lényeges valami nem maradt ki. Ha pedig nem maradt ki semmi, akkor most miről írjak? Újabb sóhaj.
Azért valamit összegzésül.
– Ebben az évben még 16 nap van hátra.
– Ebben az évben 350 napnak a nyakára hágtunk.
– Ebben az évben sok-sok mulasztás terhel.
– Ebben az évben kiderült, hogy nem vagyok képes olyan könyvet összehozni, amelyet kiadó el is fogad. (Nem erőltetem. Bár idáig se az hajtott, hanem és elsősorban az adni akarás.)
– Ebben az évben megszületett Domonkos unoka.
– Ebben az évben meghalt Böske unokatestvér.
– Ebben az évben K. egyházi házasságot kötött párjával, s újabb tömegeket látott vendégül.
– Ebben az évben befejezte hivatalbeli munkáját a feleségem, aki azóta ritkábban keresi fel volt munkahelyét.
– Ebben az évben alávetettem magamat egy koleszterinszabályozó injekciósorozatnak, s lassan végére érek. (Még két szuri a tízből. Máris érezem jótékony hatását. A kutya is örül neki, ha abbahagyják a verését.)
– Ebben az évben sem kellett befeküdnöm kórházba, s lassan végére érünk az esztendőnek.
– Ebben az évben életemben először kaptam egy új dobozgitárt tokostul, egyelőre óvjuk a kisgyerekektől, uncsiktól. Egy sarokban pihen.
– Ebben az évben elolvastam a Kereszteslovagok c. hosszú regényt. Tényleg regény, merthogy regényes, azaz romantikus.
– Ebben az évben háromszor kapott kétharmados többséget OV pártja, decemberben mégis tüntetéssorozatokkal kell szembesülnünk. Nem örülök neki. Tárgyaló asztal és párbeszéd illik az emberhez.
– Ebben az évben eszembe jutott, hogy a Biblia ma is megszólítja az embereket, engem is. Ezért elhatároztam, hogy fejezetről fejezetre végigveszem a hatalmas könyvet, s naponta megírom, hogy mi közöm van a régi történetekhez, tanításokhoz, erkölcsi tanulságokhoz. Most a Királyok könyvéből szemezgetek.
– Ebben az évben iszlám milicisták nekiláttak a keresztények brutális kiirtásához, iszlám kalifátust akarván teremteni. Csak tudnám, hogy miért kell ehhez a nem iszlámhoz tartozókat megsemmisíteni, mégpedig olyan pokoli módon, ahogyan azt teszik. Isten (Allah) irgalmazzon nekik.
– Ebben az évben az emeritus pápa könyvet jelentetett meg, amely keresi azokat az okokat, amelyek a vallások kapcsán oly sok békétlenségek forrásai. Ferenc pápával együtt szeretné, ha kerül, amibe kerül, krisztuskövető egyházunk volna, szegény egyház, amely nem megy el szó nélkül az ínségek, az igazságtalanságok, a kizsákmányolás, az emberi méltóság semmibevevése mellett.
– Ebben az évben kevesebbet fotóztam, mint a korábbi években. Jó volna élni az adódó lehetőségekkel. 
– Ebben az évben megpróbáltunk környezetünk hasznára válni.
Jövőre folytatjuk, ha Isten is úgy akarja.

3 megjegyzés:

Rozsa T. (alias flora) írta...

... és a mozaik-kockákból összeáll nagyjából egy személyiség képe is, egy bizonyos "Mick"...

klaribodo írta...

Ebben az évben ami rajtad múlt, azt megtetted. Kiderül a listából! Folytatódjék jövőre, ahogy a legjobban lehet.

mick írta...

Kedves Rózsa, kedves Klára!
Bevallom, visszafogottsággal nyitom meg az írásaimhoz érkező kommenteket. Mi van akkor, ha...
Aztán többnyire marad a zavartalan öröm, amelyeket kedves szavaitok ébresztenek bennem.
Persze. Írtam, amit tudtam, amit gondoltam. De hogy érdeklődésre tarthat-e számot egy ilyesfajta, naponta vezetett jegyzetsorozat... Tudja csuda.
Mindenesetre nagyon köszönöm visszajelzéseiteket.
Azt hiszem, jól tesszük, ha hozzuk a formánkat. Ehhez kívánok jó egészséget, élményeket az ünnepekre és az új év hétköznapjaira.
Mindkettőtöknek... és a többieknek is.