2016. december 31., szombat

2016 kedvetlen évértékelője


ezt az évet szeretném nem "érték"elni...
nincs kedvem hozzá... inkább már elkezdeni az újat
(mintha lehetne teljesen, és nem hurcolnánk magunkkal a régieket is...(?)


de túl sok (és közös) értékvesztés volt ebben az évben ...

ami engem illet, túl kevés"értéket" csináltam ebben az évben , ha egyáltalán, sőt még másokét se tudtam kellőképp megismerni (tanúskodik róla egy csomó előre naplóbeirás érvénytelenné válása...)

az évem csúcsa az aranydiplomám átvétele volt (magam is meglepődtem, hogy ennyire azzá lett), szeptember végén .de hát, leszámítva a kérdőiv kitöltését, meg szakmai életrajz írását,  ez se a 2016-os év eredménye, hanem legalábbis az ezt megelőző 50-é. Talán csak az időé, ami velünk de ténykedésünk nélkül is épp úgy múlik. Adjak hálát neki, hogy nem dobott még le magáról és hurcol... (néha vonszol) magával... nem mindenki van közülünk már ilyen szerencsés helyzetben ... 55. érettségi, és 59. általános iskolai találkozóinkon is tapasztalhatón.

feltűnt, hogy ha évértékelést nem is szivesen, de tulajdonképpen egy ideje mintha életértékeléseket (s)irnék vagy legalábbis summázatokat, számvetéseket az életemből. Unokám érdeklődő inspirálására gyűlt össze egy versciklusnyi az emlékcserepeimből, amikben - ahogy unokám kérte - a kisgyerekkoromról írok... méghozzá megjelenítve azt az időt (gyermek vagyok, gyermek lettem újra...) ennek örülök, hogy  létrejött, össze is akarom rendbe szerkeszteni (neki) :)

sajnos fizikailag egyre kevésbé vagyok mozgékony, keveset utazom, nehezen szánom rá magam, s még nehezebben lépek a tettek mezejére. (no, unokám 4. szülinapja mégis csak kivétel volt!)

lányom irodalmi szereplésein is csak egyszer-kétszer voltam jelen (a Műút bemutatón meg   Margo fesztiválon...) (no, mégis többször: kihagytam a Nemzetközi Könyvfesztivált) de a technika annyira fejlődik, hogy elmaradt utazásokat kompenzálandó, helyszini közvetitéseket tud nézetni velem, számitógépen, kényelmes s itthoni fotelből (ja, nem is az, kárpitoshoz kéne vinni, de az is mindig elmarad...)

kevesebb filmet, szinházi előadást, kiállitást láttam mint régebben...de azért még igen...különösen ha itt vannak helyben, s a szomszéd hagymaházban :)  (filmek pl. Hajnali láz,  Ifjúság, Spotlight, Mamma mia, Florence  - Queen,  Joplin, Firenze) vagy szinház: Csillagok közt, Lulu, Őszi szonáta), nameg egy jópár különböző koncert...a zene, örökérték. s egyre inkább....

a természetet  (is) egyre inkább élvezem, de leginkább az őszt...az rezeg együtt velem, a Marost gyakran meglátogattam ilyentájt...hosszú őszön.









de most tél van.....







4 megjegyzés:

mick írta...

Boldog Újévet!

aliz írta...

köszönöm, viszont...

Rozsa T. (alias flora) írta...

Kívánom, hogy újra megtaláld az írás vágyát és az utazasét is, nomeg az erőt hozzá!

aliz írta...

köszönöm (ha lehet, az utóbbit inkább, (erőt... :)