2016. április 10., vasárnap

"tulajdonképpen"....

Valószínű a szóhasználatunknak is élesebb megfigyelői lehetnek mások, mint ahogy egyéb modorosságainknak.. (ha vannak)

Az biztos, hogy gyakorló tanárként a kis tanítványaim (általános iskolában gyakoroltam a magyar szakom ) döbbentettek rá, hogy a leggyakrabban használt szavam mi, s hogy egyáltalán van ilyenem. Feltűnt, hogy számolnak a pad alatt az ujjaikkal miközbem én tanitom őket . Kideritettem, hogy azt, hogy hányszor is mondom, hogy TULAJDONKÉPPEN (örökké magyarázhattam:) később felcseréltem a választékosabb voltaképpen-re, (csöbörről vödörre, mert szót könnyebb cserélni mint karaktert:) de aztán azt hiszem elmaradt ez  is, jöhetett más, csak már nem számolta senki(?)

Arra emlékszem pl, hogy egyik egyetemi barátnőm előszeretettel használta az evidens szót, (kicsit sznob volt és lekezelő) valószínű számára minden magátólértetődő és nyilvánvaló volt, ő nem is tulajdonképezett....,,,


Végül is hálás lennék ha valaki figyelmeztetne, mi a szavamjárása, mit használok únos-untalan. mert az figyelmet jelentene. ó kis kölykök, a gyakorló iskolában, gyertek elő..

.(Egyébként nagyon hangos kis társaság volt, de szakvezetőm szerint, én a halk szavúságommal lekötöttem őket, annyira figyeltek rám... de lehet hogy csak a "tulajdonképpen" jeimre-...jut most eszembe utólag...:(

tulajdonképpen.....

9 megjegyzés:

Rozsa T. (alias flora) írta...

Ami engem illet, szintén könnyebben észreveszem mások beszédszokásait, mint a sajátjaimat... S ráadásul nincs is, aki figyelmeztetne rájuk...

klaribodo írta...

Aliz, mindig voltak és vannak népszerű szavak, kifejezések, önkéntelenül is ráragadnak az emberre. Nem olyan nagy baj, lehet rajta nevetni. :)

aliz írta...

te a lehúzott, törölt mondatom is elolvasod?
épp azt irtam,középtájt, hogy mindig vannak divatos szavak, kifejezések, én lehetőleg nem szeretem használni, de másokon észreveszem, irritál is, mindegy, úgyis kikopnak idővel, jön helyettük más

amúgy meg utólag könnyű csak mindenen nevetni attól tartok:)

aliz írta...

Rózsa - mint jeleztem, ez az én "bajom" is:(
jó lenne egy kis kritkus figyelem
(bár lányom óvatosan körülirta, hogy közhelyes vagyok - nem igy, ez az én summázatom -de hogy úgy és azt kellene irni amit más nem... - szóval nem elég eredeti a nyelvem. De hát új nyelvet csak nem találhatnánk ki. ( Ki értené meg akkor? :) Napersze a kettő közti résen kellene evickélni.... És akkor még arra is ügyelni, hogy ne legyek túl személyes (se általános) :) Kötéltánc.

Rozsa T. (alias flora) írta...

Aliz, törölt mondatodat nem tudtam elolvasni, csak gondolataink keresztezték egymàst!... :)

Rozsa T. (alias flora) írta...

Klári, én már odáig merészkedtem, hogy néha - ritkán, nehogy modorossá váljék - már a francia nyelven is kísérleteztem a szavak magam ízére gyúrásával... A francia is elég játékos, elviseli!

aliz írta...

Rózsa... nem rád gondoltam, Klári olvasta el a törölt mondatom. az ő kommentjére reagáltam, csak nem irtam oda a nevét, mert pont fölötte volt, közvetlenül.

klaribodo írta...

tkp. nem olvastam, csak kitaláltam :)

aliz írta...

Klári, de hát tudom! nem is olvashattad, mert piszkozatban volt csak ott:) csak vicceltem. (nem árnyaltan használva a nyelvet, lám..idézőjel kellett volna:)